500x500.jpeg

 

 

我會陪你,等待降落飛行。

 

 

 

I wanted to talk, you wanted to sleep

想找人聊聊,你剛好快要睡著

Put your headphones in and recline the seat

沈靜在耳機的世界,仰躺在椅子上

Counting the cars while you're counting the sheep

我數著車輛,你數著綿羊

I count down the hours 'til we get to speak

倒數計時,直到我們開始對話

 

All you needed was someone there to sit next to

你要的不過是,有人可以依靠信任

But all I needed was you

而我要的,單單只有你

 

I'll be with you at the baggage claim

我會陪你 等待行李回歸

I'll be with you on your last birthday

我會陪你 每年又老一歲

Even if you wouldn't do the same

你不必和我一樣沒關係

I'll be with you (I'll be with you)

我會陪著你(我會在這裡)

I'll be with you after shitty dates

我會陪你 等那些難過日子變好

I'll be with you if your last name changed

我會陪你 尤其重要的人生大事

Even if you don't reciprocate

你不回報 我也會如此

I'll be with you (I'll be with you)

我會陪著你(我會在這裡)

 

[Verse 2]

When your hair is on fire and you can't feel your face

當你無法再忍受 漸漸感受麻木

When your landlord calls and you've got thirty days

當你的房東提起 只剩一個月能留

You can sleep on my couch and I want you to know

來睡我的沙發 我不會讓你獨自面對

When it's all underground and these flowers will grow

努力深埋其中 總有天會開花結果

 

 

All you needed was someone there to sit next to

你要的不過是,有人可以依靠信任

But all I needed was you

而我要的,單單只有你

 

I'll be with you at the baggage claim

我會陪你 等待結束旅行

I'll be with you on your last birthday

我會陪你 直到最後的歲月

Even if you wouldn't do the same

你不必和我一樣沒關係

I'll be with you (I'll be with you)

我會陪著你(我會在這裡)

I'll be with you after shitty dates

我會陪你 等那些難過日子變好

I'll be with you if your last name changed

我會陪你 出席你的人生大事

Even if you don't reciprocate

你不回報 我也會如此

I'll be with you (I'll be with you)

我會陪著你(我會在這裡)

 

[Post-Chorus]

(I'll be with you)

我會陪著你

(I'll be with you)

我會在這裡

 

[Bridge]

When you wake up every day and you're in a different place

你每天醒過來時,處於不同的環境時

I hope I'm not a person in your life you would erase

希望我不會那麼輕易地,在你的人生裡遺失

I understand the distance and the same consistent pace

我懂那些必然的遠去,還有不斷老去的生命

Would it hurt if you stayed for a while?

所以想著『你一個人待著會不會難受?』

 

I'll be with you at the baggage claim

我會陪你 等待旅行結束

I'll be with you on your last birthday

我會陪你 直到最後的歲月

Even if you wouldn't do the same

你不必和我一樣沒關係

I'll be with you (I'll be with you)

我會陪著你(我會在這裡)

 

 

I'll be with you after shitty dates

我會陪你 等那些難過日子變好

I'll be with you if your last name changed

我會陪你 就算你身旁已有人陪

Even if you don't reciprocate

你不回報 我也會如此

I'll be with you (I'll be with you)

我會陪著你(我會在這裡)

I'll be with you at the baggage claim

我會陪你 結束漫漫等待

I'll be with you on your last birthday (On your last birthday)

我會陪你 直到最後的歲月(過最後一個生日)

Even if you wouldn't do the same

你不必和我一樣 真的沒關係

I'll be with you (I'll be with you)

我會陪著你(我會在這裡)

I'll be with you (After shitty dates)

我會陪著你(度過難過的日子)

I'll be with you (If your last name changed)

我會陪著你(就算你身旁已有人陪)

Even if you (Don't reciprocate)

你不必回報 我也會如此

I'll be with you (I'll be with you)

我會陪著你(我會在這裡)

 

 

 

 

 

 

|譯者 Yuan

|歡迎分享 請勿盜用

|非直譯歌詞 請自行體會參考

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Yuan 的頭像
    Yuan

    Yuan's 漂流的小木屑

    Yuan 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()